Selecteer een pagina

Albert Heijn heeft een datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). De supermarktketen heeft inloggegevens van ongeveer tienduizend klanten op ah.nl Per ongeluk gedeeld met enkele online service providers.

Het datalek werd veroorzaakt door een programmeerfout in het inloggedeelte van de website ah.nl. Hierdoor werden de inlognamen en het wachtwoord kort zichtbaar in de adresbalk van de webbrowser.

Albert Heijn heeft de wachtwoorden van de betrokken klanten uit voorzorg geblokkeerd.

De klanten zijn per email op de hoogte gebracht van het datalek. Ze worden verzocht het wachtwoord opnieuw in te stellen.

De partijen die de gegevens mogelijk hebben gezien werken samen met AH aan het verbeteren van de websites.

Verder heeft Albert Heijn de betrokken service providers opdracht gegeven de informatie te verwijderen.

Er is geen ongebruikelijke activiteit waargenomen met betrekking tot de inloggegevens of gebruikersaccounts.


Wees de eerste die dit bericht deelt

Aanmelden PrivacyZone Nieuwsbrief

Met een gratis abonnement op de PrivacyZone Nieuwsbrief voldoet u aan een van de eisen van de Europese privacywet GDPR / AVG. Wij houden u wekelijks op de hoogte met nieuws, jurisprudentie en advies. U wordt geacht deze ontwikkelingen actief te volgen en indien noodzakelijk gepaste maatregelen te treffen.

Bedankt voor uw aanmelding voor de PrivacyZone Nieuwsbrief.