De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft creditcardmaatschappij Mastercard veel positieve effecten opgeleverd”, zegt Chief Privacy Officer Caroline Louveaux van het creditcardbedrijf Mastercard.
Mastercard moest vanwege de AVG tienduizenden contracten met partners en klanten harmoniseren.
Caroline Louveaux liet zich lovend uit over de AVG tijdens de Most Powerful Women International conferentie van Fortune in de Canadese stad Montreal.
Het hele produktontwikkelingsproces is op de schop gegaan. Privacy by Design is dankzij de AVG nu een essentiele voorwaarde geworden bij Mastercard.
Zij hoopt dat de rest van de wereld de Europese privacywet overneemt.
Voorheen moest Mastercard rekening houden met een lappendeken aan verschillende nationale wetten in Europa. “Enkel één wet voor alle activiteiten in heel Europa is voor ons onbetaalbaar,” zegt Louveaux.
Ze hoopt dat de 50 verschillende staten van Amerika in navolging van de EU hun privacyregels zullen harmoniseren.
Aanmelden PrivacyZone Nieuwsbrief
Met een gratis abonnement op de PrivacyZone Nieuwsbrief voldoet u aan een van de eisen van de Europese privacywet GDPR / AVG. Wij houden u wekelijks op de hoogte met nieuws, jurisprudentie en advies. U wordt geacht deze ontwikkelingen actief te volgen en indien noodzakelijk gepaste maatregelen te treffen.
Bedankt voor uw aanmelding voor de PrivacyZone Nieuwsbrief.
U kunt u ten allen tijde eenvoudig afmelden voor de nieuwsbrief. Zie de Privacy Policy en Algemene Voorwaarden van PrivacyZone.