Selecteer een pagina

De websites van Rabobank en ABN Amro bank zijn donderdag opnieuw enigetijd lam gelegd door een DDoS-aanval.

Klanten van de Rabobank konden vanaf 18.00 uur ruim vier uur niet telebankieren.

Klanten zeiden dat zij niet konden inloggen via de app van de bank en in sommige gevallen niet met iDeal konden betalen.

Op de website allestoringen.nl kwamen meer dan 2000 meldingen binnen. 

Er was lichte paniek bij sommige klanten, omdat bij veel mensen het salaris zou worden overgemaakt.

Eerder op de dag bleek dat ABN Amro het slachtoffer was geworden van een nieuwe DDoS-aanval. Ook hier deden iDeal en de mobiele app het niet. Dat was al de derde keer in een week tijd dat de bank hiermee kampte.

Eind januari werden ABN Amro, ING, Rabobank en de Belastingdienst ook al het slachtoffer van grootschalige DDoS-aanvallen. Toen werd een 18-jarige verdachte uit Oosterhout aangehouden. 


Wees de eerste die dit bericht deelt

Aanmelden PrivacyZone Nieuwsbrief

Met een gratis abonnement op de PrivacyZone Nieuwsbrief voldoet u aan een van de eisen van de Europese privacywet GDPR / AVG. Wij houden u wekelijks op de hoogte met nieuws, jurisprudentie en advies. U wordt geacht deze ontwikkelingen actief te volgen en indien noodzakelijk gepaste maatregelen te treffen.

Bedankt voor uw aanmelding voor de PrivacyZone Nieuwsbrief.