Selecteer een pagina

Thuisbezorgd heeft tweestapsverificatie toegevoegd aan het inloggen op accounts. De extra beveiligingsslag komt nadat een aantal Thuisbezorgd-klanten slachtoffer was geworden van fraude met bestellingen.

Tweestapsverificatie voegt een extra beveiligingslaag toe aan accounts. Klanten die met hun e-mailadres willen inloggen bij Thuisbezorgd krijgen een unieke verificatiecode toegestuurd via de mail. Deze code moeten zij vervolgens invoeren voordat ze toegang krijgen tot hun account.

Eerder deze week kwam naar buiten dat bij meerdere Thuisbezorgd-klanten fraude was gepleegd met bestellingen. Een ongeautoriseerde persoon had toegang gekregen tot accounts van klanten en op hun kosten bestellingen geplaatst.

Volgens een woordvoerder van Thuisbezorgd ging het om een beperkt aantal gevallen waarbij cybercriminelen wachtwoorden hebben gebruikt die al eerder zijn buitgemaakt bij een hack op een andere website.

De frauduleuze bestellingen zijn vervolgens met het PayPal-account van de klanten afgerekend. Anders dan bij iDEAL of bij creditcards wordt bij betalingen via PayPal niet altijd om een verificatiecode gevraagd.

Met de extra beveiligingsslag wil Thuisbezorgd een stop zetten op deze incidenten.


Wees de eerste die dit bericht deelt

Aanmelden PrivacyZone Nieuwsbrief

Met een gratis abonnement op de PrivacyZone Nieuwsbrief voldoet u aan een van de eisen van de Europese privacywet GDPR / AVG. Wij houden u wekelijks op de hoogte met nieuws, jurisprudentie en advies. U wordt geacht deze ontwikkelingen actief te volgen en indien noodzakelijk gepaste maatregelen te treffen.

Bedankt voor uw aanmelding voor de PrivacyZone Nieuwsbrief.